Analiza rynku i badanie rynku
Analiza i badanie rynku to ogół czynności, których celem jest poznanie istoty zjawisk oraz procesów rynkowych, takich jak popytu i podaży, jak również związków i zależności zachodzących pomiędzy nimi, stosunków rynkowych i czynników, które te stosunki określają bądź na nie oddziałują (np. stan sił wytwórczych, płace, dochody, ceny towarów).
Analiza rynku skutkuje podjęciem trafniejszych decyzji w kwestii podaży: wielkości i asortymentu produkcji oraz zaopatrzenia i popytu, biorąc pod uwagę dochody potencjalnych klientów oraz ceny towarów.
W celu podjęcia dobrych decyzji marketingowych niezbędne jest poznanie specyfiki rynku, którym są Państwo zainteresowani.
Badanie i analiza rynku jest sposobem identyfikacji szans i zagrożeń przedsiębiorstwa. Obejmują one: analizę obecnych rynków, zachowania konsumentów, tendencji w kształtowaniu produktów oraz inne, wybrane aspekty otoczenia zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego przedsiębiorstwa.
Istotnymi aspektami analizy otoczenia przedsiębiorstwa są:
- wielkość, struktura i dynamika działalności,
- dynamika wielkości obrotów w okresie objętym planowaniem strategicznym,
- aktualna oraz zamierzona do osiągnięcia pozycja przedsiębiorstwa na rynku,
- obecni i potencjalni nabywcy,
- stan aktualnej i potencjalnej konkurencji.
Zapraszamy do skontaktowania się z nami w celu ustalenia szczegółów współpracy.