Badanie kanałów dystrybucji
Badanie kanałów dystrybucji ma na celu ustalenie drogi produktu od producenta do nabywcy. To charakterystyka sieci rozprowadzenia produktu i sposobów ułatwienia konsumentom dostępu do niego.
Badanie kanałów dystrybucji to analiza:
- struktury kanałów dystrybucji,
- wielkości sieci: liczby pośredników uczestniczących w procesie dystrybucji,
- udziału ogniw dystrybucji w generowaniu obrotów na rynku,
- rodzaju sprzedaży,
- umiejscowienia ogniw: zakładów, magazynów, punktów sprzedaży detalicznej,
- zasad organizacji,
- funkcjonowania kanałów dystrybucji,
- zasad współpracy z dostawcami,
- akwizycji sprzedaży,
- możliwości eksportowych na rynkach międzynarodowych.
Badanie kanałów dystrybucji może dotyczyć także badania strumieni rynkowych przepływających przez nie: informacji rynkowej, informacji promocyjnej, negocjacji, zamówień, finansowania, fizycznego władania, płatności, prawa własności oraz ryzyka.
Zapraszamy do skontaktowania się z nami w celu ustalenia szczegółów współpracy.